Ruilen en retourneren
Als je om wat voor reden dan ook niet tevreden bent met de bestelling die je hebt ontvangen, neem dan contact met ons op. Bij Luebo, streven wij ernaar om ervoor te zorgen dat onze klanten 100% tevreden zijn met het product dat zij hebben gekocht van onze leveranciers. Als je problemen hebt met de verzending of het product en je bent gefrustreerd, neem dan contact met ons op en ons team zal je direct helpen.
Hoe kan ik (een deel van) mijn bestelling retourneren?
Als je besluit om je producten naar ons te retourneren binnen de 14 dagen bedenkperiode, is het goed om te weten dat wij het volledige bestelbedrag binnen 5 werkdagen aan jou zullen terugbetalen, zodra wij het product hebben ontvangen. De kosten voor de retourzending kunnen wij helaas niet vergoeden.
Volg onderstaande stappen om je product te retourneren:
- Download het retourformulier hier en vul deze zo volledig mogelijk in
- Stuur ons een mailtje op klantenservice@luebo.nl waarin je aangeeft dat je je bestelling of een deel van je bestelling te willen retourneren
- Wacht op een reactie van onze klantenservice of wij het retour kunnen accepteren. Zij zullen je ook voorzien van het retouradres (Let op: dit is niet het adres op onze website)
- In het geval dat we jouw retour kunnen accepteren doe je het volgende: Pak het retour te zenden product weer netjes en stevig in, bij voorkeur in de originele verpakking
- Verzend het pakketje naar het retouradres dat je ontvangen hebt van onze klantenservice
- Stuur onze klantenservice de Track & Trace code
- Wanneer je pakket is aangekomen en gecontroleerd zullen wij het bestelbedrag van de geretourneerde producten terugstorten middels de betaalmethode waarmee afgerekend is
Producten die voldoen aan een of meer van de volgende punten kunnen helaas niet geretourneerd worden:
- Bij verzegelde producten. Wanneer de verzegeling verbroken is zijn bij deze producten niet retourneerbaar.
die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument (maatwerk);
c. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
d. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
e. producten in de categorie "Beauty", "Kids & Baby" en "Sport" kunnen wij helaas niet retour nemen, vanwege COVID-19 maatregelen omtrent hygiëne.
Annulering van geplaatste bestellingen
Annulering van je bestelling kan alleen 30 minuten na de bestelling. Onze bestellingen worden na 30 minuten in het verwerkingsproces gestopt en daarna is annuleren helaas niet meer mogelijk.
Voor annulering van je bestelling kun je 30 minuten na de bestelling contact opnemen via klantenservice@luebo.nl
Beschadigde producten bij aankomst
Wat vervelend! Helaas kan het voorkomen dat je product beschadigd raakt tijdens het transport. Als je een beschadigd of onjuist product hebt ontvangen, neem dan binnen 14 dagen na ontvangst van het product contact met ons op. Daarna vervalt helaas de retourperiode.
Voor de snelste oplossing stuur je ons een email met een foto waarop het beschadigde deel van het item te zien is. De meest optimale foto's zijn op een vlakke ondergrond waarop het label en het defect duidelijk te zien zijn. Wij zullen deze informatie gebruiken om u te helpen met uw bestelling en om fouten in de toekomst te voorkomen.
Voor defecten leveren wij de eerste keer altijd kosteloos een nieuw pakketje en kunnen we helaas geen terugbetaling uitvoeren. Komt het de tweede keer defect aan? Dan betalen we je volledige aankoopbedrag terug.
Voor vragen omtrent beschadigde product bij aankomst kun je contact opnemen via klantenservice@luebo.nl
Productiefouten of defecten na gebruik
Wat vervelend! Helaas kan het voorkomen dat zich na enige tijd een productiefout voordoet. Het moet echt gaan om een gebrek. Met andere woorden: het onderdeel is kapot en het voldoet niet meer aan de norm die de fabrikant heeft voorgeschreven. Slijtageonderdelen zijn uitgesloten van productiefouten of defecten. Onder slijtageonderdelen vallen onder andere maar niet uitsluitend:
- Aandrijfriemen
- Accu’s,
- Remblokjes en -schijven, remvoeringen, remtrommels,
- Kettingen, lampen, pignons, banden en slangen
- Bewegende onderdelen in de breedste zin van het woord
Voor vragen over productiefouten of defecten na gebruik kun je contact opnemen via klantenservice@luebo.nl
Levering van verkeerde producten
Wij doen ons uiterste best om alle bestellingen correct te verwerken. Helaas kan het gebeuren dat er soms bestellingen doorheen glippen en wij je een verkeerd product leveren. Natuurlijk lossen we dit op en sturen we je kosteloos de juiste bestelling op.
Voor vragen over de levering van verkeerde producten kun je contact opnemen via klantenservice@luebo.nl